Skip to content

Wplyw hipotermii na okoloporodowa asfiksje dziecinstwa AD 4

4 tygodnie ago

325 words

Przekształciliśmy odpowiedzi na wielowymiarowe wyniki użyteczności przy użyciu opublikowanych algorytmów (HUI2 i HUI3); wynoszą one od -0,03 do 1,00 dla HUI2 i od -0,36 do 1,00 dla HUI3; najniższy wynik przedstawia użyteczność najgorszego możliwego stanu, z 0,00 wskazującą na śmierć i 1,00 doskonałego zdrowia, chociaż możliwa jest ujemna punktacja. Zmiana o 0,03 punktu w ogólnym wyniku ogólnym jest uznawana za klinicznie znaczącą.17,18 Otrzymaliśmy pozwolenie od rodziców, aby poprosić o informacje o osiągnięciach edukacyjnych ze szkoły dziecka. Następnie nauczyciele i rodzice ukończyli dwa szczegółowe kwestionariusze – Łączna ocena osiągnięć akademickich19 oraz Kwestionariusz Siły i Trudności (w tym odpowiedzi nauczycieli i rodziców) oraz informacje o wszelkich specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Wyniki badań
Pierwszorzędowym wynikiem była częstość przeżycia z wynikiem IQ 85 lub wyższym (1 SD poniżej standardowej śred niej wartości IQ dla ogólnej populacji). Inne wcześniej określone wyniki były składowymi pierwotnego wyniku; częstotliwość przeżycia bez zaburzeń neurologicznych, która została zdefiniowana jako wynik IQ wynoszący 85 lub wyższy, normalne badanie neurologiczne, normalne widzenie i normalny słuch; wyniki skali IQ i podskali na pełną skalę w WPPSI-III lub WISC-IV; Wyniki domeny NEPSY-II; ogólny wynik pamięci; wynik dla całkowitych trudności z kwestionariusza rodzicielskiego; ogólna ocena ADHD; częstość występowania porażenia mózgowego; wyniki dla motoryki brutto i zdolności manualnych; stopień niepełnosprawności, który został skategoryzowany jako łagodna niepełnosprawność (wynik IQ od 70 do 84, poziom brutto funkcji motorycznej [jest w stanie chodzić samodzielnie, ale może mieć pewne zaburzenia chodu] lub nieprawidłowość w jednym lub obu oczach z normalnym lub prawie normalne widzenie), umiarkowana niepełnosprawność (wynik IQ od 55 do 69, poziom 2 lub 3 brutto funkcji motorycznej [ma minimalną zdolność do wykonywania dużych ruchów motorycznych lub wymaga pomocy w chodzeniu], lub umiarkowanie zmniejszone widzenie) lub poważna niepełnosprawność (IQ wynik funkcji motorycznej brutto <55, poziom 4 lub 5 [wymaga adaptacyjnego siedzenia lub ma ograniczoną ruchliwość] lub brak użytecznego widzenia); punktacja nauczyciela za osiągnięcia w nauce; i wynik na wskaźniku użyteczności zdrowotnej (HUI2 i HUI3).
Częściowe oceny i brakujące dane
Dwaj asesorzy, którzy nie byli świadomi zadań z grupy badawczej, niezależnie sklasyfikowali dzieci z brakującymi lub niepełnymi wynikami na WPPSI-III lub WISC-IV na dwie grupy IQ (<85 2018

Powiązane tematy z artykułem: