Skip to content

Autyzm: aktualne teorie i dowody Etyka autyzmu: wśród nich, ale nie z nich ad

4 tygodnie ago

707 words

Praca jest optymistyczna, ponieważ została wyprodukowana z nadzieją i oczekiwaniem, że ona i inne podobne książki staną się książkami historii. Autyzm niewątpliwie powoduje wiele cierpienia i cierpienia, które członkowie społeczności medycznej starają się teraz złagodzić i zapobiec w przyszłości. Wiele osób ciężko pracuje, aby pozwolić na ewentualne napisanie książki, która mogłaby być zatytułowana The Rise and Fall of the Archipelago of Autism. Jednak książka Deborah Barnbaum, The Ethicsof Autism: Among Them, ale nie o nim, przypomina nam, że nie każdy patrzy w przyszłość na autyzm w ten sposób. Można by pomyśleć o książce Etyka autyzmu napisanej przez wytrawnego pisarza podróżniczego, aby pomóc czytelnikowi zrozumieć, jak to jest pochodzić z archipelagu autyzmu i jakie obowiązki spoczywają na obcokrajowcach. Barnbaum, filozof, po raz pierwszy dokonuje przeglądu wybitnych teorii kognitywnych, które próbują wyjaśnić podstawowe lub podstawowe deficyty w autyzmie. Teoria umysłu – pojęcie, że autyzm jest zasadniczo upośledzeniem zdolności rozpoznawania, że inni mają własne umysły, i że ci inni mają unikalne przekonania, pragnienia i postawy – zajmuje centralne miejsce w pozostałej części książki jako Barnbaum bada pytanie: Kim jest osoba autystyczna i co jesteśmy jej winni.
2 Czarne gryfy na walentynkowym niebie Seth Chwast, 2007. Chwast jest artystą autyzmu, którego prace znajdują się w The Ethics of Autism.
Dzięki uprzejmości Seth Chwast.

Czytelnik, który myśli o autyzmie z punktu widzenia, jak go leczyć i zapobiegać, może być początkowo zdezorientowany przez tę książkę. To nie jest książka o tym, jak bezpiecznie i odpowiedzialnie sprowadzić autyzm do historii. Zamiast tego opisana jest obecna rzeczywistość autyzmu i służy ona jako soczewka do badania różnych poglądów filozoficznych na język, modalność umysłu, naturę świadomości i moralność. Barnbaum opisuje wiele sposobów, w jakie niektórzy dorośli z autyzmem – ci, których umiejętności językowe są dobrze rozwinięte, ale którym brakuje umiejętności łatwego rozpoznawania emocji i intencji innych – rzucają wyzwanie filozoficznym wyjaśnieniom, co to znaczy żyć dobrym życiem i być członek wspólnoty moralnej. Ona również stawia pytanie, czy etyczne jest dążenie do wyleczenia dla dorosłych z autyzmem. Barnbaumowi udaje się uczynić argumenty filozoficzne dostępnymi dla nie-filozofa, ale czasami popełnia błąd, by utożsamiać osobę z autyzmem z teoretyczną konstrukcją braku teorii umysłu , tracąc z oczu fakt, że teoria umysłu nie jest koniecznie prosta cecha binarna.
Aby ukończyć tę filozoficzną podróż, ostatnie dwa rozdziały książki koncentrują się na formach technologii genetycznej i badaniach prowadzonych na osobach z autyzmem. Po pierwsze, Barnbaum pyta, co możemy lub powinniśmy zrobić z wyłaniającymi się formami technologii genetycznej, które dotyczą osób z autyzmem. Zajmuje się przede wszystkim pytaniem, czy rodzice powinni stosować formy technologii genetycznej, aby zapobiec urodzeniu dzieci z autyzmem. Na koniec zbadano kilka kwestii dotyczących badań nad osobami z autyzmem, w tym dopuszczalności badań, kwestii kompetencji i poziomów ryzyka Kolejny atak dezorientacji jest możliwy, gdy czytelnik w pełni rozumie sugestię, że niektórzy ludzie nie mają ochoty opuszczać archipelagu autyzmu. Ich egzystencjalna istota jest tym miejscem i dla nich opuszczenie go byłoby równoznaczne z zaprzestaniem istnienia. To jest źródło podtytułu Barnbauma, wśród nich, ale nie z nich , z wiersza lorda Byrona Pielgrzymka Childe Harolda . Ta przejmująca fraza uosabia wiele wyzwań, z jakimi borykają się osoby z autyzmem. My, którzy chcemy służyć społeczności autystycznej, możemy także zastanowić się nad słowami Byrona dla jego córki, a trzy zwrotki później w wierszu:
Aby pomóc rozwojowi twego umysłu, – aby oglądać Twój świt małych radości, – usiąść i zobaczyć Prawie twój wzrost, – aby zobaczyć cię złapać Wiedza o przedmiotach, – cuda do ciebie! To, jak mogłoby się wydawać, nie było zarezerwowane dla mnie; Ale to było w mojej naturze: tak jest, nie wiem, co tam jest, ale coś w tym rodzaju.
Jeffrey A. Munson, Ph.D.
University of Washington, Seattle, WA 98195

[więcej w: kontenery socjalne, sprzątanie biur, firmy sprzątające ]

Powiązane tematy z artykułem: firmy sprzątające kontenery socjalne sprzątanie biur